Vi söker en Förvaltningsledare IT till Västtrafik ”Var med och utveckla kollektivtrafiken”

Är du intresserad av att ta del av mer information samt prata lite mer om nedanstående, kontakta i sådana fall Peter på 0707-648474. Tjänsten är placerad i Göteborg & intervjuer sker löpande.

Är du en kommunikativ och engagerad person som gillar att jobba med förvaltningsledning och kravställning? Vill du jobba i system som dagligen påverkar ett mycket stort antal personer? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om företaget

Västtrafik har 280 anställda på huvudkontoret i Skövde samt lokalkontoren i Borås, Göteborg, Skövde och Vänersborg. Området Projekt och Funktionsstöd är en del av bolagets interna IT-avdelning och här arbetar man med allt från stöd inom projekt och utvecklingsmodeller till att ansvara för betal- och realtidssystem. Varje dag reser 390 000 personer med Västtrafik och bolaget söker nu en systemspecialist som kan vara med och utveckla företaget mot målet att fördubbla det kollektiva resandet i Västra Götaland till år 2025.

Arbetsuppgifter

Nu förstärker vi gruppen som jobbar med våra trafiklösningar inom IT-enheten. Du kommer att tillhöra avdelningen Projekt- och Funktionsstöd. Här kommer du få möjligheten att jobba i en spännande och intensiv bransch där det händer mycket. Du kommer att jobba nära verksamheten och ha många olika kontaktytor, både internt och externt.

Som förvaltningsledare IT ansvarar du för planering, budgetering och uppföljning av uppdraget inklusive kontrakterade leverantörer. Du ansvarar för att leverera enligt uppsatta mål och tidsramar och att kommunicera med olika intressenter

I arbetsuppgifterna ingår att administrera och samordna pågående aktiviteter, utföra beställningar gentemot interna och externa leverantörer, kvalitetssäkra och godkänna leveranser.

I arbetsuppgifterna ingår även:

  • Medverka vid upphandling, avtal
  • ta fram och driva förvaltningsplan (inklusive budget)
  • ha en dialog med beställare och externa beställare/intressenter
  • följa upp förvaltningens leveranser och kostnader
  • samordna med andra områdens förvaltningsplaner
  • löpande utvärdera förvaltningsverksamhetens effektivitet
  • ta fram underlag och medverka i rapportering till objektsägare

Du arbetar tätt tillsammans förvaltningsansvarig verksamhet, systemspecialister, verksamhetsspecialister och externa leverantörer. Tjänsten innebär en del resor till våra lokala kontor runt om i regionen.

Profil

Vi vill att du har en akademisk utbildning och några års erfarenhet av systemutveckling och att leda förvaltningsarbete i stora komplexa system som påverkar, och är kritiska, för många användare. Du gillar att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Har du erfarenhet av upphandlingsarbete, projektledning så är det meriterande. Som person är du mycket ansvarstagande, drivande och social. Du är också noggrann, strukturerad och arbetar målinriktat. Du har förmågan att samarbeta med andra och kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

 

 

Det här inlägget postades i Vi söker och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.