- Är du nyfiken och 200% serviceinriktad och gillar att kommunicera med andra människor, både kunder och kollegor?
- Tycker du om teknik och mjukvara?
- Tycker du att det är kul med nya utmaningar där du får klura och tillsammans med andra lösa olika typer av frågeställningar kopplat till mjukvara inom Business Intelligence. Allt från tekniska frågeställningar till komplexa användarfrågor?
- Har du intresse och förmåga att driva sidoprojekt kring t.ex. supportabilitet, kvalitet och användbarhet tillsammans med övriga funktioner inom R&D?
- Tror du att man alltid kan göra det man gör lite bättre och vill bidra till att förbättra arbetssättet inom supportorganisationen?
- Vill du få möjlighet att arbeta med internationella kunder och kollegor?
Om ovanstående gör dig nyfiken kan du fortsätta att läsa nedan samt kontakta Peter Stephan på 031-722 49 01 för ett förutsättningslöst och konfidentiellt samtal. Så kan vi se om detta är något vi kan se gemensamma möjligheter i. Urval och intervjuer sker löpande.
Teknisk Support, TIBCO Spotfire
- Vill du jobba på ett internationellt företag där medarbetarna är stolta över företagets produkter? Produkter som dagligen används till verksamhetskritiska analyser av tusentals användare över hela världen.
- Gillar du problemlösning och vill jobba i ett team där vi tillsammans ställs inför nya utmaningar varje dag?
Om uppdragsgivaren
TIBCO Spotfire utvecklar världsledande mjukvara för Business Intelligence. Mjukvaran gör det möjligt att på ett helt unikt sätt visualisera och interaktivt analysera data för att hitta trender och avvikelser. Produktinstallationer återfinns globalt inom ett flertal områden, t ex läkemedel, energi, finans, elektronik & telekom. För mer information om företaget och produkterna, se http://spotfire.tibco.com
Beskrivning av tjänsten
TIBCO Spotfire är inne i en kraftig expansionsfas och behöver anställa ytterligare en supportmedarbetare i Göteborg. Du kommer att arbeta på TIBCO:s kontor i centrala Göteborg och samarbeta med kollegor över hela världen och på distans assistera kunder och partners. Du kommer att ha ett nära samarbete med företagets konsult-, kvalitets- och utvecklings-, och säljavdelningar. (i Göteborg kommer vi att vara 9 personer och globalt ca 40 personer)
Du kommer bland annat att:
- Arbeta med teknisk support till TIBCO Spotfire:s kunder över hela världen via webb, e-mail och telefon
- Arbeta med problemlösning och rådgivning kring användning, installation, konfiguration, specialanpassning, vidareutveckling, och drift av företagets programvaror
- Efterhand kan du välja att specialisera dig inom vissa områden som t ex applikationssupport och support av slutanvändare, serverfunktionalitet, data access och/eller utvecklarsupport.
Exempel på teknikområden du kommer att komma i kontakt med och kan välja att fördjupa dig inom:
- Data Mining, Visualisering, Usability
- TCP/IP, HTTP, SSL, Proxy, Lastbalansering
- Felsökning nätverk – applikationsloggar/pcap
- Microsoft IIS, ASP.NET
- LDAP, NTLM, Kerberos, Active Directory
- C#, JavaScript, (Iron)Python
- SQL, Oracle, SQL Server, Teradata
- Java, JSP, Tomcat
- Windows operativsystem
- *nix-baserade operativsystem
- Statistik, R
Vem är du?
Du har breda kunskaper inom data/IT och började sannolikt utforska datorer och programvaror långt innan du påbörjade din akademiska utbildning.
Om du dessutom gillar att lära dig nya saker och gräva dig djupt ner i tekniska problem, men även har en pedagogisk ådra, så kommer du att ha mycket goda förutsättningar att trivas i supportteamet på TIBCO Spotfire
Både nyutexaminerade och seniora kandidater är av intresse.
Då all kommunikation med kunder sker på engelska är det en förutsättning att du talar och skriver engelska, samt pratar svenska. Du är social och känner dig bekväm med kundkontakt och kan på ett pedagogiskt sätt kan ge kunder en god service.